De stolte ejere af....

Tid til at være lidt aktiv: Træning i graviditeten

img_2990

^^^ Cardigan: her

Jeg har sagt det et par gange før, at jeg virkelig er inde i en god periode af min graviditet lige nu. Og det er sandt. 24. uge, ingen gener, ingen træthed, ingen kvalme. Blot masser af energi.
Hvis ikke det var fordi min mave buler gevaldigt ud, og det lille menneske, der ligger derinde slår kolbøtter og sparker fra sig hver dag, så skulle man ikke tro, at jeg var gravid. Jeg føler mig virkelig som mig selv.

Det er der sikkert mange kvinder der gør under hele deres graviditet, men måske fordi jeg var så meget fra den med kvalme og opkast i de første fire måneder, lægger jeg nok ekstra meget mærke til og sætter pris på, at jeg er mig selv igen. Det er skønt!

Og med masser af energi, har jeg besluttet, at det, inden jeg sikkert bliver super tung og besværet, skal udnyttes med bl.a at gøre noget godt for mig selv og være lidt mere aktiv, end jeg indtil videre har været.

Sådan generelt er jeg jo (desværre) ikke den store tilhænger af træning, det ved den trofaste læser vist også ; ) Men jeg har virkelig haft et ønske om, at holde mig bare en smule i gang i denne graviditet. Mere end jeg gjorde i første graviditet. Der lavede jeg vist ikke rigtig noget, så vidt jeg husker?
Så her i resten af april, maj og noget af juni, inden vi tager på sommerferie, skal den altså have gas – på Emilie-måden vel at mærke. Hvilket betyder på en nogenlunde stille og rolig måde.

Derfor har jeg nu lagt nogle faste ting ind, tre gange om ugen. Jeg er nemlig typen, der ikke kommer afsted til noget som helst, medmindre jeg har en fast aftale med mig selv om det. Og aller bedst er det hvis jeg har en aftale med andre. Nogen der regner med mig.

Yoga: Mandag og de næste 6 uger står den på gravid-yoga hos Hélt. Jeg har min første time på mandag, og jeg glæder mig! Jeg har ikke gået hos Hélt før og kender det ikke, men en af jer anbefalede mig det, og så ligger det tæt på hvor jeg bor, så det er perfekt.

Personlig træning: De næste 10 onsdage, skal jeg guides gennem personlig træning af Sif, der har Fit Mom Cph. Sif er vant til at træne med gravide og har lovet mig at det bliver ultra-blidt. Jeg har nemlig været lidt nervøs for, om min utrænede krop kunne klare sådan et forløb. Men Sif har altså forsikret mig om, at jeg er i gode hænder og at vi gør alt i et roligt tempo, der passer lige til mig. Jeg har min første time i morgen.

Svømning: Svømning har jeg faktisk gjort mig i ca en gang om ugen de sidste 2 måneder. Jeg nyder det helt vildt og indtil videre har jeg svømmet sammen med min veninde. Nu er hun dog så højgravid, at tanken om svømning er too much, så jeg har i stedet lokket min svømmeglade lillebror med i DGI-byen en gang om ugen. Her til aften var vi afsted og det er godt for krop og sjæl synes jeg altså.

Hvad med jer, har I nydt motion i jeres graviditet?

Sov rigtig godt x

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

De stolte ejere af....